Tuesday, March 2, 2021

اعدام ددمنشانه ی فرزندان خلق عرب را محکوم می کنیم

 

اعدام ددمنشانه ی فرزندان خلق عرب را محکوم می کنیم

دستان خون آلود رژیم ترور و اختناق و توحش و جنایت اینبار در سیاهچال سپیدار اهواز

روز یکشنبه دهم اسفند چهار تن از فرزندان خلق عرب که قبلا در بیدادگاههای رژیم به اتهامات واهی محکوم شده بودند، در زندان سپیدار اهواز توسط جلادان دستگاه کشتار به چوبه های دار سپرده شدند. اسامی اعدام شدگان عبارت از جاسم حیدری – علی خسرجی – حسین سیلاوی و ناصر خفاجیان که از اردیبهشت ۱۳۹۶ با اتهاماتی متکی بر اقرار زیر شکنجه از جمله حمله به پاسگاهی در اهواز روبرو بودند. بنا به گزارشات خبری این زندانیان توسط شکنجه گران برای اعتراف گیری و اقرار به جرائمی که مرتکب نشده بودند تحت وحشیانه ترین شکنجه ها قرار داشتند.

جاسم حیدری یکی از اعدام شدگان است که قبلا نیز با اتهامات امنیتی به هفت سال زندان محکوم شده بود. واقعیت اینست که سرکوب و اعدام فعالان فرزندان خلق عرب بمانند فعالان دیگر خلق ها با اتهامات امنیتی و تجزیه طلبی و وابستگی به احزاب مخالف حکومت از همان پاگیری رژیم منفور و جنایتکار جمهوری سرمایه و مذهب بی وقفه ادامه داشته است و در شرایط کنونی برای ایجاد رعب و وحشت در جامعه و جلوگیری از فوران خیزشهای اجتماعیِ توده های تحت ستم و استثمار شدت گرفته است.

این جنایت ها در حالی در بیخبری عمومی و بایکوت مدیای سرمایه داری انحام می گیرد، که برخی از زندانیان خوش اقبال علاوه بر اینکه کمپین های رنگارنگ برایشان سازمان داده می شود، می توانند با رادیو و تلویزیون های  خارج نیز مصاحبه کنند، بیانیه بدهند، مرخصی بروند و مجامع حقوق بشری را از حال خود آگاه کنند و غیره.

واقعیت اینست در نظام جهنمی جمهوری اسلامی زندان و اعدام و شکنجه هم از مرکز نشینی تا حاشیه نشینی از اتنیک به اتنیک تفاوت های غیر قابل انکار دارد. این وضعیت در بین افراد باصطلاح چپ و جریانات سیاسی متعلق به آنهم بدرجاتی جا افتاده است. در یک جا عمده کردن درد و در دیگر جاها ندیدن درد افت فرهنگ عده ای چپ نما شده است.

برکسی پوشیده نیست بایکوت سرکوب ها و اعدام های فرزندان خلق عرب و خلق بلوچ با ستم هایی که برآنان روا داشته می شود، تناسبی باور نکردنی پیدا کرده است. قدرمسلم تا زمانیکه انسان مسئول عرق شرم بر پیشانی اش ندیده است، این وضعیت کماکان ادامه خواهد داشت.

ضمن ابراز همدردی با خانواده های اعدام شدگان و خلق محروم عرب

این بیدادگری پلیدترین و جنایتکارترین مکمل نظام سرمایه را محکوم می کنیم.

سرنگون باد حمهوری سرمایه و مذهب

روزبه کوراغلی

دوم مارس ۲۰۲۱

 

No comments:

Post a Comment