Tuesday, March 1, 2022

تهاجم نظامی روسیه و تعرض ناتو برهبری امریکا و شرارت های نئونازی های حاکم بر اکراین محکوم است

 

گسترش ناتو از سال ۱۹۹۰ تاکنون

تهاجم نظامی روسیه 
و تعرض ناتو برهبری امریکا و شرارت های نئونازی های حاکم بر اکراین محکوم است.

" دلیل جنگ افروزی سرمایه داری بحرانی است که سرمایه را با خطر مواجه نموده است. و این بحران نتیجه ی عملکرد نظمی است که خود سرمایه حاکم کرده است. " 
 
حق اختیار تعیین سرنوشت هیچ مردمی را نمی توان با تهدید و تهاجم نظامی، کودتا و تحریم های سیاسی و اقتصادی و در پوشش عناوین بی اعتباری همچون دفاع از آزادی و دمکراسی، حقوق بشر، منافع ملی غیره که دولت های سرمایه داری دستاویزی برای تعرضات و دخالت های خود قرار داده اند را از مردمی سلب کرد. مردم اکراین بمانند هر مردمی دیگر حق دارد با اتکاء به اراده و قدرت خویش سرنوشت خود را بدون هرگونه دخالت نیروی مهاجم خارجی و فشار ارتجاع بین المللی و داخلی تعیین نماید.
دخالت های سیاسی و اقدام نظامی روسیه در اکراین از همان جنس جنایت ها است که غرب برهبری امریکا در عراق و افغانستان و یمن و سوریه و ویتنام، یوگسلاوی و غیره مرتکب شده است.
 
پرواضح است دلایل حملات نظامی روسیه تحریکات و تحرکات و اقدامات شرورانه ی ناتو و نئونازی های مورد حمایت غرب در اکراین است، و در بطن آن علاوه بر اهداف نظامی ناتو که قصد مهار قدرت سیاسی، اقتصادی و نظامی دو دولت سرمایه داری روسیه و حتی چین را دارند، نزاع دائمی کمپانی های غول اقتصادی نفت و گاز جهانی است که امر حیاتی برای بقاء و تداوم سرمایه داری جهانی است. یعنی که محدود کردن علت جنگ به خصلت تعرضی ناسیونالیسم روسی و در نتیجه احیاء "شوکت" گذشته از جانب پوتین بنا به شرایطی که روسیه از نظر اقتصادی بسر می برد و بحران هایی که دولت، حکومت و جامعه با آن روبروست بیش از آنکه حقیقی بنظر برسد، ناشی از تبلیغات غرب است، که در بُعد اجتماعی برای فریب افکار عمومی جامعه در همسویی با هدف های خود براه انداخته است. فریبکاریهای نخ نما شده ای که هنوز پس از گذشت بیش از سه دهه از فروپاشی رویزونیست روسی و الحاق آن به الیگارشی سرمایه ی جهانی همچنان توسط دولت ها و سیاست مداران و اساتید دانشگاهی و نویسندگان و روزنامه نگاران غربی نشخوار می شود.
 
متوجه باشیم پوتین به سیاق هر دولت سرمایه موظف است در حفظ منافع طبقه غارتگر این تهاجم را به نتیجه برساند. در غیر اینصورت آن "مشروعیت" بی اعتبار را که بواسطه ی فریبکاری و دست بردن به قوانین در میان توده ی ناآگاه کسب کرده است از دست خواهد داد. درست است که او این جنگ را در پوشش پاسخ به شرارت های امریکا و غرب شروع کرده است و ریشه های آنرا باید در سیاست های تعرضی غرب در قالب گسترش ناتو و تسریع آن به کشورهای بلوک شرق سابق پی گرفت، اما سوال اینست، آیا قتل و کشتار هزاران انسان بیگناه را می توان با دست آویز قرار دادن سیاست های ناتو یا هر عامل دیگری توجیه کرد.!
این جنگ ارتجاعی جنگ بین اردوی کار با غارتگران جهان سرمایه داری نیست، نزاعی است بین قطب های سرمایه داری جهانی برای غارت ثروت مردم اکراین. پیروز این جنگ چه پوتین باشد و چه غرب برهبری امریکا در نهایت بر سر تقسیم ثروت مردم جهان اینجا و یا در جای دیگر به توافق خواهند رسید. کمااینکه در گذشته نیز از همان دوران برسر کار آمدن روزیونیست های روس چنین عمل نموده اند.
 
آنچه از جنگ به مردم سهم می رسد، 
چیزی نیست جز قتل و کشتار و ویرانی و آوارگی و فلاکت و هزاران درد و رنج.
بر این مبنا همه ی کسانیکه خود را در جبهه اردوی کارگران و زحمتکشان و فرودستان می دانند، و بر این باورند که راه برون رفت از فجایع این نظام و پایان دادن به نزاع ها و جنگ های پایان ناپذیر اهریمنی سرمایه داری که بر بشریت خصوصا توده های فرودست تحمیل نموده است، تعمیق اتحاد و همبستگی توده های فرودست و گسترش مبارزه طبقاتی در ساقط کردن این نظم جهمنی است، باید علیه این جنگ و جنایاتی که صورت می گیرد موضع آشکار خود را اعلام کنند. و در مخالفت جدی با وضع موجود علیه تعرضات ناتو، شرارت امریکا و غرب و نئونازی های اکراینی و صد البته در محکومیت قاطع تهاجم نظامی روسیه در همبستگی با مردم اکراین نسبت به مسئولیت تاریخی خود هر اقدام ممکن را در دستور روز امر مبارزه خود قرار دهند.
 
روزبه کوراغلی
یکشنبه ۲۷ فوریه ۲۰۲۲

No comments:

Post a Comment